CRM+ = vevők, vevők és vevők
Vevők, érdeklődők, hírlevelek és kampányok
Az értékesítési folyamatban általában vevőkről beszélünk. A vevőknek címe van, adószámmal rendelkeznek, de kevés információt tárolhatunk a kapcsolatépítéshez, a partnerség ápolásához. A mai kor megváltozott közgazdasági elvei, az értékesítési modellek átalakulása szükségessé teszi, hogy a velünk kapcsolatba lépő érdeklődőket ne csak kiszolgáljuk, hanem kezeljük.
A Symbol Enterprise rendszerbe integráltan beépülő CRM+ modul egy sok funkcióval rendelkező kiegészítés, amely az értékesítés korai fázisában lehetővé teszi az adatok rögzítését. Sőt, hírleveleit és nyitott üzleti lehetőségeit is kezelheti a CRM+ modullal!
Érdeklődők, az elő-vevők
Számos marketing eszköz segít abban, hogy a termékünk, szolgáltatásunk iránt érdeklődő személyek (B2C) és cégek (B2B) halljanak rólunk, ránk találjanak. Az érdeklődés lehet komoly elhatározás, de előfordul, hogy „csak úgy” keresnek meg minket. A kereskedelmi rendszerek csak vevőket tudnak kezelni, a hiányos adatokkal rendelkező (de így is nagyon értékes!) érdeklődőknek nincs valódi helyük. A vevőtörzset sem szeretnénk összepiszkolni hiányos információkkal, olyan adatokkal amelyek kevesek egy számla kiállításához.
Erre nyújt megoldást a CRM+ modul, amely helyet biztosít az érdeklődőknek! Külön felületen, elsődlegesen kapcsolattartási adatokkal együtt rögzíthetünk érdeklődőket (lead), hírlevél feliratkozókat vagy egy futólag megismert névjegykártya tulajdonost. Az érdeklődők már operatív szerepet játszhatnak a folyamatokban! Lehetőség van nekik árajánlatot küldeni, emlékeztetőt beállítani, múltbéli találkozót rögzíteni.
Amennyiben az értékesítési folyamat továbbhalad, rendelés vagy számla lesz belőle, úgy az érdeklődő egy mozdulattal vevővé konvertálható, részletes adatokkal az igazi vevők között szerepeltethető.
Minden egy lehetőség
A CRM+ nem csak az érdeklődők és vevők között tesz különbséget. Külön kezelhetjük a potenciális és tényleges üzleti folyamatokat. Amíg a tényleges folyamatok bizonylatokkal valósulnak meg (rendelés, szállítólevél, számla, stb.), addig a lehetséges értékesítést úgynevezett üzleti lehetőségként tudjuk kezelni. Az üzleti lehetőség (opportunity) egy értékesítési célú adathalmaz, amely tartalmaz termékeket, termékcsoportokat, de fontosabbak az egyéb információk: értékesítés célja, értékesítés állapota, esély %-ban, várható bevétel, a konkurencia előnyei/hátrányai.
Az üzleti lehetőség egy nyitott és mindenképp lezárásra váró, állandóan látható információ. Egy üzleti lehetőséggel több értékesítő foglalkozhat, többen írhatnak hozzá megjegyzést, blogbejegyzést. A lezáráskor pedig pozitív esetben bizonylatot készíthetünk, negatív esetben pedig információkat rögzíthetünk.
A sok-sok információ elengedhetetlen ahhoz, hogy a későbbi statisztikákat kellő részletességgel el tudjuk készíteni és minden értékesítésből tanulni tudjunk!
Cég >> Ügyfél kommunikáció
A CRM+ rendszer nem csak az érdeklődő/lehetőség adatok tárolásában nyújt nagy segítséget, de az ügyfél kommunikációnak is egy professzionális eszköze. A hírlevelek és kampányok rendszere nem csak egy hírlevél csoportot jelent! Több különböző hírlevélre, témára tud feliratkozni egy vevő vagy egy érdeklődő. Amikor az adott témában a cég meg szeretné szólítani partnereit, a beépített hírlevél szerkesztővel vagy külső sablon betöltésével könnyedén tud hírlevelet küldeni akár több ezer címzettnek.
Marketing szakemberek szerint is fontos a hírlevél személyes jellege, a megszólítás, a pontos címzés. És illik visszamérni a hírlevelek eredményét, a benne foglalt linkek megnyitási gyakoriságát. Ezekre mind alkalmas a Symbol Enterprise integrált CRM+ modulja. Sőt, az email alapú hírlevél mellett, egyedülálló módon az SMS alapú kiküldés is elérhető.
Az ügyfél kommunikáció itt kezdődik. Az, hogy hol ér véget, csak Önök múlik. Mi egy kiváló eszközzel támogatjuk ebben a munkában.